24 september 2024

Nieuwsbrief Oktober

Zaterdag 14 september Fietsen op afstand.
Vertrokken 22 personen vanaf de kerk om te gaan fietsen op afstand. Met auto’s naar Vierlingsbeek van waaruit we gingen fietsen in en rondom de Maasduinen. Deze tocht is weer uitgezet door Jan Verkuilen. Jan bedankt het was weer fantastisch!!! Het zonnetje scheen uitbundig daardoor was het dubbel genieten. Heerlijke Limburgse vlaai met koffie of thee bij de eerste stop maakte het helemaal tot een feestje. Daarna een stop in het mooie Arcen om voor de liefhebbers te genieten van een lekker ijsjes. We vervolgde onze tocht om in Wansem nog een lekker drankje te nuttigen. Na 55 km op de pedalen keerde we terug bij de auto’s. We kijken weer terug op een geslaagde dag met dank nogmaals aan Jan!

Huize Padua.
Donderdag middag 21 november krijgen wij een rondleiding door Patrick Raijmakers
Aanvang 13.30 met tussen door koffie met iets lekkers verwachte duur 3 uur.
Je kunt je aanmelden bij, kbo@odiliapeel.com tel. tot 12 november.

Vrijwilligers middag
Voor al onze vrijwilligers. Zet deze datum in je agenda vrijdag middag 8 november.
Meer info volgt nog.

Heemkunde Odiliapeel Beste K.B.O. leden.
In ons dorp is men bezig om een heemkunde groep samen te stellen.
Er is nog voldoende ruimte voor mensen die hierbij willen helpen.
Als men interesse heeft in de geschiedenis van Odiliapeel meld je eigen aan bij,
Betsie Wijnen de Groot telefoonnummer 0413-272934.

Kabouterpad Papatoe, nog effe genieten en dan…………

Na een fantastische opening van het kabouterpad “Papatoe” Maart 2024,hebben heel, echt heel veel kinderen en ouderen kunnen genieten van een heel mooi kleurrijk kabouterpad in ons Odiliapeel. Maar helaas……….
De kabouters gaan een winterslaapje doen en wel vanaf het laatste weekend van oktober zijn er effe geen kabouters meer.
Kabouters krijgen als het nodig is weer een nieuw verfje en aankleding
Ook worden er nieuwe kabouterhuisjes bijgemaakt en hebben we nieuwe kabouters erbij gekregen en die willen ook een mooi plekje in het bos voorjaar 2025.
De grote houten kabouter van de O.V.O en het naambord van het kabouterpad blijft staan in de winter, zo ook een hele zware betonnen kabouter bij de ingang.
We gaan met de vrijwillgers enthousiast aan de slag om er weer iets heel moois van te maken.
We houden jullie op de hoogte wanneer de kabouters weer terug zijn .
Nog een vraag ….als je een eenzame kabouter in de tuin hebt staan om deze aan het kabouterpad te schenken, we zijn blij met elke kabouter.
Helaas gaan er in een seizoen ook wat kabouters stuk of raken zoek.
Je kan kabouters altijd afgeven op de Boterbloemstraat 20 bij Elly Janssen.

Bloemschikken met Corrie Schildering
Samen een herfst/najaars bloemstuk maken.

Wanneer: dinsdag 8 oktober
Waar: Terra Victa
Tijd: 13.30 uur en/of 19.00 uur
Kosten: € 25,00 contant betalen bij Theo Bruijsten.
Of overmaken op NL47 RBRB 0982 6424 58 onder vermelding van bloemschikken, betalen is opgeven.
Je kunt je aanmelden bij secretariaat of, kbo@odiliapeel.com tot 1 oktober.
Bij voldoende aanmeldingen in de middag en in de avond.

We gaan samen een leuk bloemstuk maken.
Heb je een knip tangetje dan graag meebrengen.
Voor alle andere spullen wordt gezorgd inclusief schaal of vaas.

We wensen je een fijne bloemschikactiviteit toe.!

Secretariaat: T. Bruijsten Boekweitstraat 21 tel.273194 5409BB Odiliapeel
Email: kbo@odiliapeel.com Website : www.kbo-odiliapeel.nl