18 mei 2024

Fiets 3 daagse

Fiets 3 daagse in Odiliapeel verzorgd door de KBO
Elke avond een mooie fietsroute rond 30 km
We gaan gezellig samen fietsen en iedereen mag meedoen.
Wanneer: 29 30 en 31 mei
Starttijd : vanaf 18.00u tot 18.30u
Waar: we starten vanaf de kiosk
Afsluiting vrijdag met een drankje.
Voor KBO leden gratis, niet leden betalen €5,00 inclusief 3 dagen koffie /thee
Graag vooraf aanmelden tot 27 mei bij:
KBO@odiliapeel.com
Theo Bruijsten 273194
Hein van Dijk 06-10838738

Bus reis Juli.

2 juli naar zand sculpturen Garderen € 75,- minimaal 40 personen max 60 vol is vol.
8.15 uur Voorstaan in Odiliapeel, Kerkplein
8.30 uur Vertrek vanuit Odiliapeel waarna we rechtstreeks naar Hemmen rijden waar we worden ontvangen met een kopje koffie met gebak.
10.30 uur Na de koffie vervolgen we onze weg naar Garderen waar we een bezoek gaan brengen aan de prachtige Zandsculpturen.
Ieder jaar heeft men een nieuw thema en dit jaar is dat het thema boeken.
13.00 uur Als iedereen is uitgekeken gaan we aan tafel voor een simpele lunch, kopje soep,
2 broodjes en een kopje koffie.
14.00 uur Na de lunch staat de touringcar weer gereed om te beginnen aan een prachtige rondrit over de Veluwe. We rijden een schitterende route door een heel mooi stukje Nederland. Terwijl onze chauffeur rustig door het gebied stuurt zal onze gids ons van alles vertellen over het gebied. Onderweg maken we een stop om de benen te kunnen strekken. 16.00 uur Als we afscheid hebben genomen van onze gids beginnen we aan de terugreis naar Odiliapeel.
17.00 We onderbreken de terugreis in Valburg waar we bij restaurant Het Wapen van Valburg de dag afsluiten met een goed verzorgd 3-gangen diner voordat we u weer terugbrengen naar Odiliapeel

Opgeven tot 9 Juni bij T. Bruijsten 273194 of. Email: kbo@odiliapeel.com

Kermis Odiliapeel

Wordt een Swing middag Maandagmiddag 24 juni
Met zanger Pierre van Dongen
Luisterliedjes
Meezingers
Oud en nieuw
Waar :
Terras bij De Beukenhof
Tijd : 14.00u – 16.15 u
Voor wie : KBO Leden, Zorg en Welzijn gasten
En……..iedereen die in is voor een gezellige middag, meezingen dansen verzoeknummers enz.

Veilig Verkeer Nederland

Organiseert binnenkort in jouw gemeente een gezellige opfriscursus voor fietsers met in de middag een praktijkgedeelte.
Alle 50-plussers die graag willen blijven fietsen en met elkaar ervaringen, leuke routes en tips willen uitwisselen, zijn van harte welkom. In opdracht van de gemeente Maashorst organiseren we dit jaar twee VVN Opfriscursussen Fiets als onderdeel van het programma Doortrappen. Helemaal gratis, op een locatie in de buurt en ook nog eens super gezellig.
In de gemeente Maashorst organiseren we dit jaar twee VVN Opfriscursussen Fiets met praktijk. Deze opfriscursussen staan onder leiding van experts van Veilig Verkeer Nederland en in het teken van vrij bewegen in het verkeer, ondanks dat we allemaal een jaartje ouder worden.
Onderwerpen die aan bod komen zijn o.a. slim omgaan met drukke fietspaden, kwetsbaarheid in het verkeer, conditie van het lichaam en veilig fietsen.
Onder het genot van een kopje koffie en/of thee met kleine traktatie leren deelnemers met behulp van praktische filmpjes, foto’s en stellingen meer over veilig fietsen. Na een goed verzorgde lunch krijgen de deelnemers (indien gewenst) een gratis fietsspiegel geïnstalleerd door een lokale fietsenhandelaar. Voordat de middag wordt afgesloten wordt er buiten een parcours gereden waarbij men praktische tips krijgt aangereikt.
De opfriscursussen in de gemeente Maashorst zijn op:
Dinsdag 25 juni van 10.00 tot 15.00 uur in Uden
Woensdag 11 september van 10.00 – 15.00 uur in Schaijk
Aanmelden
Ben je 50-plusser en woonachtig in bovenstaande gemeente en heb je interesse in een van deze opfriscursussen meld je dan aan via onderstaande link, dit kan tot een week voor aanvang van de cursus: vvn.nl/opfriscursusmaashorst
Of bel tijdens kantooruren naar 088-5248850. Indien we telefonisch niet bereikbaar zijn mag je de aanmelding per mail sturen naar steunpuntzuid@vvn.nl o.v.v. ‘VVN Opfriscursus Fiets Uden of Schaijk’. Vermeld in de mail je NAW gegevens en telefoonnummer.
Je ontvangt een week voor aanvang van de cursus een uitnodiging met de locatiegegevens.
Denk om jouw veiligheid in het verkeer en graag tot ziens !

Secretariaat: T. Bruijsten Boekweitstraat 21 tel.273194 5409BB Odiliapeel
Email: kbo@odiliapeel.com Website : www.kbo-odiliapeel.nl